Co należy zrobić, gdy po aktualizacji zamienniki przestają działać? 

Aktualizacja drukarki - problem z zamiennikami

Wiele osób boryka się z tym dokuczliwym problemem i nie wie, co można zrobić w takiej sytuacji. Mowa tu oczywiście o tym, gdy po aktualizacji drukarki, używane wcześniej regularnie zamienniki oryginalnych materiałów eksploatacyjnych przestają działać. Z czego to może wynikać i jak radzić sobie z tym problemem? Przyczyną tego typu problemów jest aktualizacja sterowników, która przygotowują producenci, aby uniemożliwiać zakupy zamienników swoim klientom. Ceny drukarek bardzo często są naprawdę bardzo atrakcyjne dla konsumentów i to właśnie na tonerach i tuszach zarabiają ich producenci. Jeżeli coraz większa liczba ludzi decyduje się na zakupy zamienników, zamiast oryginalnych materiałów eksploatacyjnych, to dla dużych firm produkujących urządzenia drukujące jest to bardzo nieopłacalne. Właśnie dlatego już coraz więcej z nich tworzy "aktualizację drukarki", podczas której dochodzi również do aktualizacji samego sterownika. Bardzo często to właśnie jej użytkownicy sami na siebie wydają "wyrok" i blokują sobie możliwość korzystania z zamiennych materiałów eksploatacyjnych. Jeżeli jesteś zainteresowany tym tematem i chcesz dowiedzieć się, jak możesz uniknąć tego typu problemów - zapraszamy do zapoznania się z całym artykułem! 

Problemy z zamiennikami do drukarki - na co warto uważać? 

We wrześniu 2016 firma Hewlett - Packard, czyli znana i lubiana marka HP, stworzyła nową aktualizację oprogramowania sterowników, która wyłączyła obsługę większości dostępnych na rynku zamienników. Również inne firmy wprowadzają podobne ustawienia dla swoich urządzeń, a to wszystko po to, aby przekonać ludzi do zakupów oryginalnych materiałów eksploatacyjnych, które są dużo droższe i mają mniejszą pojemność.
W momencie, gdy do urządzenia włożymy produkt zamienny, wyświetli nam się jeden z wielu komunikatów: "Wymień kartridż", "Drukarka nie widzi tuszu", "Włóż oryginalny materiał eksploatacyjny" itd.

 

W jaki sposób można zapobiec temu problemowi?

Przede wszystkim wyłączyć w ustawieniach opcję automatycznej aktualizacji oprogramowania urządzeń. Tak, jak wspominaliśmy, firmy regularnie wprowadzają nowe aktualizacje na swoich urządzeń i dotyczy to zarówno drukarek laserowych, jak i atramentowych. W pewnym stopniu aktualizacje wprowadzają ulepszenia do urządzenia, które wcześniej były mniej dopracowane, ale w dużym stopniu ich głównym celem jest uniemożliwienie użytkownikom korzystania z zamiennych materiałów eksploatacyjnych. Gdzie można wyłączyć automatyczną aktualizację? W przypadku każdego modelu jest to kwestia indywidualna. Przykładowo, w drukarkach HP można sprawdzić, czy aktualizacje są uruchomione z webserwera. Wyłączamy je korzystając z menu drukarki.

Pisaliśmy o tym więcej w artykule na temat
blokady pojemników HP.     

Pamiętajmy o najważniejszym - podczas instalowania nowej drukarki warto dokładnie zapoznać się z każdym komunikatem, który producent każe nam zaakceptować. Bardzo często już na tym poziomie akceptujemy informację, która niedosłownie zabezpiecza urządzenie przed zakupionymi przez nas zamiennikami.

Polecamy wybór zamienników marki JetWorld. Tonery te mają zainstalowane najnowsze układy elektroniczne. Pozwala to na bezproblemowe działanie nawet z najnowszym firmwarem urządzenia. Dodatkowo dział wsparcia technicznego firmy JetWorld zapewni rozwiązanie dla każdej sytuacji związanej z blokowaniem tonerów zamiennych przez producenta urządzenia.

Data dodania: 11-03-2020