Co zrobić, gdy drukarka Brother nie widzi tonera?

Metody resetu stanu tonera z poziomu drukarki

Jednym z częstszych problemów, który zgłaszają użytkownicy materiałów eksploatacyjnych dla drukarek Brother, jest to, że po zainstalowaniu nowego toneru drukarka nie przestaje wyświetlać komunikatu o jego wymianie, np. :"Wymień toner" lub "Toner zużyty". Najczęściej urządzenie wyłączamy i włączamy ponownie, a następnie wyciągamy i wkładamy toner. To jednak w większości przypadków może nie przynieść efektu, który oczekujemy, czyli drukarki, która jest gotowa do pracy. Co robić w takiej sytuacji? Jakie działania podjąć? Zachęcamy do zapoznania się z dalszą częścią tego artykułu!

Problemy z tonerem Brother - jak umieścić go w urządzeniu poprawnie?

W pierwszej kolejności kilka słów o tym, w jaki sposób umieszczać w drukarce Brother nowy toner, aby jej nie uszkodzić i zrobić to poprawnie. Na początku oczywiście otwieramy pokrywę, urządzenie powinno być włączone. W następnej kolejności usuwamy z drukarki zespół wkładu z tonerem i bębna urządzenia. Popychamy w dół zieloną dźwignię, która jest wewnątrz drukarki, dzięki czemu bez problemu możemy wyjąć z niej zużytą kasetę z tonerem. Wkładamy nowy toner, z którego wcześniej zdjęliśmy opakowanie ochronne. Wciskamy go silnym ruchem, aż rozlegnie się charakterystyczny "trzask". W kolejnym kroku oczyszczamy drut koronowy używając do tego zielonego suwaka, który kilkakrotnie przesuwamy z lewej strony do prawej. Wkładamy do środka wyjęty wcześniej zespół wkładu z tonerem i bębna i zamykamy pokrywę. Jest to bezpieczna, sprawdzona metoda, która pozwala poprawnie zamontować materiał eksploatacyjny wewnątrz urządzenia. Jednakże - nie zawsze wychodzi to tak, jak oczekujemy. Jeżeli cały proces aplikowania toneru wykonałeś prawidłowo, a Twoja drukarka laserowa Brother dalej go nie widzi, to podpowiadamy, co możesz zrobić.

Reset tonera Brother - sprawdzone sposoby, gdy drukarka Brother nie widzi tonera

Bardzo często jest tak, że producenci drukarek zabezpieczają swoje produkty przed zamiennikami. Jeżeli więc kupiłeś nieoryginalny materiał eksploatacyjny, to możliwe jest, że Twoja drukarka go nie odczyta. Bardzo często podczas instalacji urządzenia wybieramy opcję, które rzekomo ma "chronić naszą drukarkę", a w rzeczywistości jest to właśnie komunikat, który nie pozwoli nam na instalację zamienników w późniejszym czasie. Wszystko jednak da się naprawić - możesz zmienić to ustawienie. Drugim dość częstym powodem takiej sytuacji jest niepoprawne włożenie modułu bębna. Sprawdź, czy na pewno podczas instalacji umieściłeś go poprawnie i czy Twoja drukarka go widzi.

Skutecznym sposobem jest również reset tonera Brother. To, w jaki sposób można przeprowadzić ten proces, jest uzależnione od posiadanego przez nas modelu urządzenia.

Drukarki z przyciskiem - Seria HL

Otwieramy przednią pokrywę i wykonujemy poniższe czynności:

  1. Wyłączamy drukarkę
  2. Przytrzymujemy przycisk "go" (lub "s") i włączamy drukarkę (wszystkie lampki powinny zaświecić)
  3. Puszczamy przycisk "go" (lub "start")
  4. Naciskamy przycisk "go" (lub "start") 2 razy
  5. Chwila przerwy, wszystkie lampki powinny się zaświecić
  6. Naciskamy przycisk "go" (lub "start") 5 razy
  7. Lampka od tonera powinna zgasnąć
  8. Lampka „error” powinna migać
  9. Zamykamy przednią pokrywę.

Urządzenia z klawiaturą numeryczną - Seria MFC

Mając włączone urządzenie oraz zainstalowany toner z modułem należy wykonać poniższe czynności:

  1. Otwieramy przednią klapę, przez którą wyjmuje i wkłada się toner z modułem
  2. Na wyświetlaczu powinien pojawić się komunikat "Przednia pokrywa otwarta" / "Front cover open"
  3. Naciskamy przycisk "Wyczyść" / "Clear"
  4. Na wyświetlaczu powinien pojawić się komunikat "Wymienić bęben?" / "Replace Drum?"
    NIE REAGUJEMY na to pytanie poprzez wciśnięcie sugerowanych przycisków
  5. Wpisujemy na klawiaturze numerycznej "*00" i wciskamy przycisk "OK"
  6. Wciskamy „Start”
  7. Na wyświetlaczu pojawi się ponownie napis "przednia pokrywa otwarta" / "Front cover open"
  8. Zamykamy pokrywę i sprawdzamy czy urządzenie dalej komunikuje potrzebę wymiany tonera

Urządzenia bez klawiatury numerycznej - Seria DCP

Mając włączone urządzenie oraz zainstalowany toner z modułem należy wykonać poniższe czynności:

  1. Otwieramy przednią klapę, przez którą wyjmuje i wkłada się toner z modułem
  2. Na wyświetlaczu powinien pojawić się komunikat "Przednia pokrywa otwarta" / "Front cover open"
  3. Naciskamy przycisk "Wyczyść" / "Clear"
  4. Na wyświetlaczu powinien pojawić się komunikat "Wymienić bęben?" / "Replace Drum?"
    NIE REAGUJEMY na to pytanie poprzez wciśnięcie sugerowanych przycisków
  5. Naciskamy „Start” - pojawi się czysty ekran bez komunikatów
  6. Naciskamy strzałkę w dół na wyświetlaczu pojawi się napis "E0"
  7. Naciskamy strzałkę w górę komunikat zmieni się na "00" (taką wartość musimy uzyskać)
  8. Wciskamy przycisk "OK"
  9. Na wyświetlaczu pojawi się ponownie napis "Przednia pokrywa otwarta" / "Front cover open"
  10. Zamykamy pokrywę i sprawdzamy czy urządzenie dalej komunikuje potrzebę wymiany tonera


Jeśli kupiłeś produkt JetWorld, a powyższe opisy nie są przeznaczone do urządzenia które posiadasz skontaktuj się z nami. Nasz dział wsparcia znajdzie rozwiązanie dla Twojej drukarki.

Data dodania: 23-03-2020