Jak zainstalować sterowniki do drukarki na komputerze Mac?

Komputery Apple wyposażone w system operacyjny macOS cieszą się dużą popularnością wśród użytkowników. Osoby planujące zakup tego typu urządzeń często zastanawiają się jednak, w jaki sposób powinien przebiegać proces podłączania drukarek do wspomnianego sprzętu. Wbrew pozorom jest to niezbyt skomplikowane zadanie. 

Podłączanie drukarek do komputerów Apple za pomocą kabla

W zależności od wybranego modelu drukarki użytkownicy Macbooków mogą je podłączyć do komputera albo przy użyciu kabla, albo sieciowo. W tym pierwszym przypadku może zdarzyć się, że sprzęt nie ma własnego kabla USB-C. W takiej sytuacji konieczne okazuje się zazwyczaj zastosowanie odpowiednio dobranej przejściówki. Przy urządzeniach wyposażonych w pojedyncze gniazdo USB-C najlepiej sprawdza się przejściówka wieloportowa. Jej wykorzystywanie wpływa bowiem na wydłużenie czasu pracy komputera na baterii.

W przeważającej liczbie przypadków system macOS jest w stanie automatycznie wykryć podłączony sprzęt drukujący. Po pomyślnym sfinalizowaniu tego kroku dochodzi do samoistnego pobrania niezbędnego oprogramowania. Drukarka staje się gotowa do użytku w ciągu kilkudziesięciu sekund od zainstalowania sterowników. Jeśli tak się nie dzieje, należy sprawdzić, czy drukarka została podłączona do komputera we właściwy sposób.

Podłączanie drukarek WiFi na komputerach Mac

Obecnie coraz częściej zdarza się, że komputer i drukarka podłączone są do tej samej sieci WiFi. W tych okolicznościach zazwyczaj nie ma konieczności samodzielnego dodawania sprzętu. Wystarczy rozwinąć menu podręczne „Drukarka”, a następnie kliknąć opcję „Wybierz drukarki” i zaznaczyć odpowiednie urządzenie.

Czasem jednak konieczne okazuje się ręczne dodanie nowych urządzeń do listy. W tym celu należy przejść do Preferencji Systemowych oraz kliknąć polecenie „Drukarki i Skanery”. Po pojawieniu się wykazu drukarek dostępnych w danej sieci lokalnej trzeba zaznaczyć właściwe modele, a później wcisnąć przycisk „Dodaj”.

Samodzielna instalacja sterowników do drukarki w Macbookach krok po kroku

Instalacja sterowników do drukarek podłączanych do komputerów Mac to wieloetapowy proces. W trakcie jego realizacji trzeba kolejno:

  • włożyć do napędu CD-ROM komputera płytę DVD z oprogramowaniem;
  • dwukrotnie kliknąć wyświetloną na pulpicie ikonę „OK”;
  • dwukrotnie kliknąć polecenie “Drivers” (Sterowniki), a w dalszej kolejności wybrać opcje „PS” i „Installer for OSX” (Instalator OSX);
  • wprowadzić w odpowiednim miejscu hasło administratora i zaznaczyć OK;
  • z menu Apple wybrać „Environmental Settings” (Ustawienia środowiskowe);
  • wybrać opcję „Printers and Scanners” (Drukarki i Skanery) albo „Print and Scan” (Druk i Skan);
  • kliknąć znajdujący się w dolnym lewym rogu plusik (+);
  • zaznaczyć opcję „Add a printer or scanner” (Dodaj drukarkę lub skaner) oraz kliknąć ikonę „Default” (Domyślne);
  • wybrać odpowiednią drukarkę z listy i wcisnąć przycisk „Add” (Dodaj);
  • po ukazaniu się okna „Installable Options” (Opcje instalacji) kliknąć „Continue” (Kontynuuj);
  • upewnić się, że dana drukarka faktycznie została dodana do listy.

Trzeba pamiętać o tym, że do zainstalowania sterowników drukarki niezbędne jest dysponowanie uprawnieniami administratora. Przed przystąpieniem do realizacji zadania należy też zadbać o wyłączenie wszystkich aplikacji uruchomionych na komputerze.

Instalacja drukarek do komputerów z systemem macOS w większości sytuacji przebiega szybko i bezproblemowo. Warto mieć świadomość, że dotyczy to również urządzeń nowszej generacji, które z reguły nie są już wyposażane w napęd CD-ROM. W ich przypadku wykonywanie wszystkich niezbędnych czynności instalacyjnych rozpoczyna się od podłączenia sprzętu drukującego do Macbooka.

Następnie należy przejść do „Preferencji Systemowych” i kliknąć opcję „Drukarki i Skanery”. Tam w odpowiednich polach dodaje się konkretny sprzęt do listy modeli, którymi dysponuje właściciel Maca. W razie potrzeby można także usunąć z wykazu nieużywaną już drukarkę.

Data dodania: 18-09-2023